תוכנה לספירות מלאי – בצורה יעילה

כל עסק המנהל סחורות ומחסן אליו מגיעה וממנו יוצאת סחורה, חייב בניהול וספירות מלאי ומוצרים לניהול מחסן. כיום, קיים בשוק מגוון רחב של פתרונות תוכנה וחומרה, לניהול מחסן וניהול סחורות ומלאים.

למה הכרחי לבצע ספירות מלאי?

• אימות ופיקוח על הנתונים של ניהול המלאי במערכת הממוחשבת – במקרים רבים מתגלה כי אין תיאום בין המלאי לבין הרישום במערכות החברה. מקרה כזה יכול להתרחש עקב אירוע של גנבות, אבדן סחורה, או טעות כלשהי בניהול המלאי או הרישום.
• דרישות מס הכנסה ופיקוח חשבונאי- לערך המלאי יש משמעות רבה בחישובי הרווחיות וההפסד של העסק, ניהול נכון של המלאי בצורה מסודרת ומבוקרת יכול למנוע הפסדים כספיים.

אז מה עושים? אפשרויות לביצוע ספירת מלאי

• ספירת מלאי באופן ידני – שיטה המחולקת לשני שלבים:
1. צוות העסק, או החנות עובר ורושם כמויות ומק"ט.
2. הקלדת כל הנתונים למחשב, באופן ידני.
שיטה זו אורכת זמן רב, ויש בה סיכויים גבוהים לטעויות בספירה וברישום – טעויות אלו עלולות להוביל לאבדן הכנסות ואפילו להוצאות מיותרות.

• ספירת מלאי באמצעות תוכנה לספירות מלאי, על ידי מסופונים – בשיטה זו הספירה מתבצעת על ידי מסופונים הכוללים גם קוראי ברקוד. העובדים סורקים את המק"ט של המוצרים ומזינים את הכמויות למערכת הממוחשבת. שיטה זו הופכת את תהליך ספירת המלאי לפשוט יותר מהיר יותר ויעיל הרבה יותר.

מערכת המסופונים משדרת לתכנת ניהול המלאי או תוכנת ניהול המחסן, ולמעשה, כך מתבצעת הבקרה. במקרה של חוסרים או פערים, הכמויות מתקבלות בצורה נוחה ומרוכזת.

לסיכום

בכל סיום שנת מס עומדים בעלי העסקים אל מול תהליך ספירת המלאי המייגע. לרוב, בתהליך ממושך זה, הפעילות השוטפת והרווחית של העסקים מושבתת חלקית. כבעל עסק חשוב להיערך ולבחון את האפשרויות הקיימות ע"מ לייעל את ספירת המלאי, ולצמצם במידת האפשר את בזבוז הזמן ומשאבי האנוש שדורש התהליך.

גלובתג – פתרונות ניהול מלאי, המלווים במערך שירות ותמיכה ייחודים!

חברת גלובתג מציעה ציוד ספירת מלאי להשכרה, לטובת תהליכי ניהול מלאים, וכן ליווי צמוד בהפעלתו ותפעולו.
בנוסף תוכלו לרכוש תכנות ניהול מחסן ומוצרי חומרה לניהול המחסן והמלאי בצורה המיטבית והיעילה ביותר.
רכישה ותפעול ציוד, יכולים להוביל לחסכון אדיר בהוצאות החברה ובמשאבי הזמן של העובדים.
צוותי התמיכה והשירות המקצועיים של גלובתג, יעמידו לשירותכם את הפתרון המותאם לכל עסק ע"פ דרישותיו.

השאירו פרטים ונשמח לעמוד לשירותכם.

דילוג לתוכן