ספירות מלאי – השיטה הטובה ביותר

בעלי עסקים שונים, גדולים כקטנים, המתמודדים עם לוגיסטיקה מורכבת, הכוללת שינוע סחורות, היוצאות ממחסני החברה ומגיעות אליה ממקורות חיצוניים, יודעים, כי לפחות פעם בשנה, ולעתים אף כל רבעון, עליהם לבצע ספירות מלאי. תהליך ניהול מלאים וסחורות, וספירתם, הוא תהליך, שהיה בעבר הלא רחוק, מתיש ומרתיע. במהלך הספירה חלק ניכר מן העובדים נאלץ להפסיק את פעילותו השוטפת ולהתגייס לצורך הספירה והרישום של המלאי, והעסק הפסיד כסף. לעומת זאת, כיום, השוק מציע פתרונות שונים לניהול מחסן וסחורות, באמצעות מערכות טכנולוגיות ממוחשבות מתקדמות, כך שבעלי עסקים יכולים לנקוט בפעולות שיסייעו להם להתייעל, ולהקטין את משך הזמן ומשאבי האנוש שתובע התהליך.

למה ביצוע ספירות מלאי הוא חשוב?

• אימות הנתונים המופיעים במערכת הממוחשבת – לעתים קורה כי אין התאמה בין רישומי המלאי לבין הרישום במערכת החברה. מצב זה יכול לקרות בעקבות טעות בניהול המלאי, גנבה, או אבדן של סחורה.
• עמידה בתביעות של מס ההכנסה ופיקוח עבור הנהלת החשבונות- תוצאות הספירה חשובות למניעת הפסד כספי ועבור צפי הרווח וההפסד של העסק.

מה הן הדרכים באמצעותן ניתן לבצע ספירות מלאי?

• ספירות מלאי ידניות –
בשיטה זו, הנמשכת זמן רב יחסית, ומועדת לטעויות אנוש, העשויות לגרום לעלויות מיותרות קיימים שני שלבים. בשלב הראשון צוות העובדים של העסק יעבור על כל הסחורות וירשום את המספר הקטלוגי והכמויות. בשלב השני, הצוות יאסוף את כל הנתונים ובאופן ידני יקליד אותם למחשב.

• ספירות מלאי המתבצעות באמצעות מסופונים עם מערכת ממוחשבת –
הספירה תתבצע על ידי מסופונים וכן קוראי ברקוד. צוות העובדים יסרוק את המספר הקטלוגי של הסחורות והמוצרים ויזין את הערכים למערכת הממוחשבת. באמצעות שיטה זו, תהליך ספירת המלאי יהיה מהיר יותר, יעיל יותר, ובהחלט פשוט יותר.
המערכת מבצעת גם בקרה, כך שבמידה וקיימים חוסרים,הדו"ח המתקבל יציג זאת באופן מרוכז.
פתרונות איכותיים לניהול מלאי – גלובתג!

בחברת גלובתג מעמידים לרשותכם ציוד לניהול מלאי וספירת מלאי, להשכרה, ומספקים לכם תמיכה מלאה והדרכה צמודה בכל הנוגע לתפעול הציוד והפעלתו.
כמו כן, ניתן לרכוש מוצרי חומרה ותכנות לניהול מלאים ומחסנים, באופן הפשוט, החסכוני, המדויק והיעיל ביותר.

לכל עסק יותאמו פתרונות אישיים על פי צרכיו, טבעו הייחודי התנהלותו הלוגיסטית, והכל בליווי מערך השירות המקצועי והאדיב של צוות גלובתג.

השאירו פרטים עוד היום, ונשמח לעמוד לשירותכם ולהקל עליכם כבר בספירה הקרובה!

נשמח לעזור בכל דרך אפשרית.

דילוג לתוכן