ניהול מלאי נכון ויעיל

על כל עסק, בין אם מדובר בחברה או בעצמאי, לערוך ניהול מלאי נכון, לא רק כדי להקל על עצמו את ספירת המלאי השנתית, אלא כדי ליעל את העבודה, לצמצם הפסדים ולהגדיל את הרווחים. הצוות המקצועי של חברת גלובתג, המתמחה, בין היתר, בפתרונות ניהול מלאי ואיסוף נתונים אוטומטי, מסבירים על הצורה הנכונה לנהל את המלאי.

ניהול מלאי ממוחשב

המחשבים היום זמינים, נפוצים ולא יקרים, והשימוש בהם מעניק לנו מגוון פתרונות קל ונוח לניהול המלאי. ישנן תוכנות מוכנות לניהול מלאי בצורה נכונה, וכל שאתם צריכים לעשות הוא להזין את הנתונים על המלאי הנכנס לחברה ואת המלאי היוצא ממנה, כך שתוכלו לעקוב כל העת אחר מצב המלאי של העסק. בצורה כזו לא יאגרו כמויות מיותרות של מוצרים מצד אחד ולא יווצר מחסור מצד שני. יתרה מזאת, כיום ישנן חברות המתמחות בקשר בין החברה לספק, וניתן להעביר את ההזמנות לספקים בצורה אוטומטית על ידי אותה מערכת ניהול המלאי שאתם משתמשים בה ממילא. ניהול המלאי בצורה חכמה וממוחשבת נותן תמונת מצב אמיתית של המלאי בכל רגע נתון ומקל על הלחץ של ספירת המלאי השנתית.

רווח והפסד

לכל בעל עסק ברור כי ניהול מלאי נכון חוסך כסף. כפי שציינו, המעקב אחר המלאי מונע אגירה של ציוד מיותר אשר עלול לאבד מערכו או שתוקפו יפוג לפני שיימכר, שכחה של ארגזי מוצרים בפינה כלשהי במחסן או איבוד לקוחות בשל מחסור במוצר מסוים. בנוסף, חייבים להזכיר כי ניהול המלאי בצורה ממוחשבת מקשה על גניבות בתוך העסק עצמו, על ידי העובדים, כיוון שמערכת ניהול המלאי קשורה בהכרח למערכת המכירות.

השורה התחתונה

ניהול מלאי בצורה יעילה ועריכת ספירת מלאי שנתית על פי הכללים חיוניים כדי להציג את הרווח הנכון בדו"ח השנתי של העסק. שורת הרווח התחתונה מושפעת ישירות מכמות המלאי בחברה ומערכו נכון לסוף השנה. ככל שהמלאי הסופי גדול יותר כך נרשם רווח גדול יותר לחברה, ולהיפך. ניהול המלאי הנכון במשך השנה יביא אתכם למצב של שליטה בשורת הרווח התחתונה בדו"ח השנתי למס ההכנסה, בכל צורה אפשרית.

דילוג לתוכן